Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Thema's groep 7 : De klassenavond - O, dat heb ik ook wel eens meegemaakt - Je hoort er ook bij - Basketbaltraining - Dat gaat te ver! - Wie doet wat? - Wie kan het hoogst? - Mag ik dat lenen? - Jij helpt niet mee - Hoe moet dat? - Fouten maken - Hoe kies ik? - Ik mag kiezen! - Hoe pak ik het aan? - Mijn smaak - Wat gaat goed? - Hoe zeg ik dat? - Stel je niet aan! - Knal! - Over smaak valt niet te twisten Thema's groep 8 : Vasten - De sportdag - Wat hoort - Zit mijn haar goed? - Ik vind jou... - Ik vind het geen goed idee - We komen er niet uit - Nieuwe vrienden - Afspraak is afspraak - Hoe zal ik dat doen? - Hoe heb ik het gedaan? - Het verboden woord - De Vriendenclub - Jij kiest toch voor mij? - Verkeerd gekozen? - Ho eens even - Lekker uit - Ruzie in de buurt - Wat is er aan de hand? - Wat gaat te ver?
#PBIB:+108.31 --- 478.9 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Didactisch materiaal --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs
Choose an application
Hoort bij de methode Veilig leren lezen (maan-roos-vis versie).
Moeders --- 475.1 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- eerste leerjaar --- leerboeken --- prentenboeken --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begin van het schooljaar --- Differentiatie --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taal --- didactisch materiaal --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Didactisch materiaal --- Handboek/cursus --- Leermiddelen --- Schrijfmethodes --- 475.1 ) * AANVANKELIJK LEZEN EN SCHRIJVEN - O.N --- 475.11 --- Voortgezet lezen --- lager onderwijs --- leermiddelen --- lezen --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Basisonderwijs --- Woorden --- Woordenschat --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Spelling --- Schrijven --- Aanvankelijk lezen. --- Basisonderwijs. --- Woord --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Didactics of languages --- Primary education --- Nederland --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Thema's : Kern 1 : Mijn klas - Kern 2 : Mijn lijf - Kern 3 : Wat zit daar in? - Kern 4 : Waar ben ik? - Kern 5 : Sprookjes - Kern 6 : Wat komt er uit een ei? - Kern 7 : Schatgravers - Kern 8 : Op het podium - Kern 9 : Hé, hoe kan dat?- Kern 10 : Verzamelen - Kern 11 : Mijn lievelingsboek - Kern 12 : Op reis
Aanvankelijk lezen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- handleidingen --- kopieerbladen --- leerboeken --- leerlijnen --- 475.1 --- 475.2 --- schoolboeken --- Begin van het schooljaar --- Differentiatie --- Dozen --- Taal --- didactisch materiaal --- 1e leerjaar l.o --- Didactisch materiaal --- Handboek/cursus --- Leermiddelen --- Schrijfmethodes --- 475.1 ) * AANVANKELIJK LEZEN EN SCHRIJVEN - O.N --- 475.11 --- lager onderwijs --- leermiddelen --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lezen: handboek lagere school --- Taal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Aanvankelijk lezen. --- Basisonderwijs. --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Met dit leerrijke kleurenspel leren kleuters op een speelse manier tien basis- en mengkleuren onderscheiden en classificeren : blauw, geel, rood, groen, oranje, bruin, grijs, paars, roze en zwart. U kunt met deze veelzijdige speeldoos werken aan de zintuiglijke ontwikkeling, de denkontwikkeling, de taalontwikkeling en de muzische ontwikkeling. De gebruiksmogelijkheden zijn zeer uitgebreid : per kleur leggen, memory, lotto, logisch ordenen ... De pedagogisch-didactische handleiding bevat een schat aan gebruikstips en helpt u om de ontwikkelingsdoelen van waarneming en herkenning, exploratie en expressie te realiseren.
C3 --- kleuters (x) --- spelmateriaal --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- kleuren --- kleuteronderwijs --- spelmaterialen --- 536.5 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuren --- Lottospelen --- Memory's --- 471.45 --- Didactisch materiaal --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkelingsmateriaal: lotto: memory: logisch rangschikken --- Kunst en cultuur --- didactiek kleuteronderwijs --- Kleurenleer - Kleurenpsychologie --- Beeldende opvoeding --- Games --- Taal --- Kleuren. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleurenleer
Choose an application
Het klinkend kwartet gaat over klanken en richt zich voornamelijk tot kinderen van het 1ste leerjaar. Bij dit spel verzamelen de kinderen vier kaarten met eenzelfde klank, bijvoorbeeld een 'oo' of een 'e'.Thema: talen - subthema's: Nederlands, lezen, spreken, woordenschat
taalspelletjes --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactische werkvormen --- Didactics of Dutch --- Aanvankelijk lezen --- Kleuteronderwijs --- Kwartetspelen --- Lager onderwijs --- Letters --- Taal --- 475.2 --- Klanken --- Lezen --- Luisteren --- Nederlands --- 5-8 jarigen --- Didactisch materiaal --- kwartet --- Taalbeschouwing ; basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Games --- Taalvaardigheid --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Klank --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Aftrekken(Bewerkingen) --- Begin van het schooljaar --- Bouwen --- Delen(Bewerkingen) --- Dieren --- Geld --- Getallenkennis --- Lager onderwijs --- Meetkunde --- Mensen --- Metend rekenen --- Optellen(Bewerkingen) --- Planten --- Realistisch rekenen --- Televisie --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Vraagstukken --- Vrijetijdsbesteding --- Wiskunde --- didactisch materiaal --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde: handboek lagere school --- didactische set --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde)
Choose an application
Bijlage bij de gelijknamige handleiding.
#PBIB:+108.21 --- #PBIB:+108.31 --- 471.44 --- 478.9 --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Didactisch materiaal --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Talenten --- Talent
Choose an application
Het materiaal uit "Het Huis vol Gevoelens en Axen" bevat impulsen voor meer dan 25 verschillende soorten activiteiten : in geleide groepsmomenten, als aanbod in hoeken, individuele opdrachten en individuele interventies, ... De impact van 'Het Huis vol Gevoelens en Axen' is voelbaar op het individueel functioneren (emotioneel welbevinden), op de omgang met elkaar en op het klas- en schoolklimaat. Doel : de waaier aan gevoelens in zichzelf en anderen kunnen onderscheiden, beschrijven en benoemen; een kader bieden om de verschillende relatiewijzen bij zichzelf en bij anderen waar te nemen en te benoemen; interacties tussen mensen beter begrijpen.
#PBIB:+108.31 --- Communicatie --- Gevoelens --- #KVHB:Test; sociaal-emotionele ontwikkeling --- #KVHB:Test; sociale vaardigheden --- #KVHB:Testotheek TP --- axenroos --- gevoelens --- kinderen --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- ervaringsgericht onderwijs --- 305.9 --- 415.3 --- 478.9 --- Axenroos --- Emoties(Gevoelens) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- didactisch materiaal --- emoties --- spelen --- verhalen --- 1e leerjaar l.o --- 471.44 --- 476.1 --- Emoties (Gevoelens) --- Ervaringsgericht onderwijs --- Gevoelen --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Didactisch materiaal --- axen (ler) --- Axenroos ; basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding ; ba.o --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Gevoelens : basisonderwijs --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Emotionele ontwikkeling --- Gevoelens: basisschool --- Gevoelensdoos: axen --- Ontwikkelingsmateriaal --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- Sociale en emotionele opvoeding --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Emoties --- Emotie --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- axenroos. --- emoties. --- Wereldoriëntatie; algemeen
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|